tiistai 23. marraskuuta 2010

Pics.

Koska jostain käsittämättömän ärsyttävästä syystä en saa lisättyä kuvia koneelta tänne, löytyy tuosta linkki naamakirjan Melbourne kansiooni. Siellä vähän kaikenlaista kuvaa täältä. Jos joku jonka naama tuolta löytyy ei tykkää, että kuvia pääsee katselemaan täältä niin ilmoittaa siitä sitten mulle niin mä poistan ne sieltä.

Kuvia täältä

Sitten vähän muita juttuja...
Mä oon ollu ihan Desperate Housewife tänään, okei en siivonnut, mutta muuten. Kävin South Melbourne marketissa, tein safkaa ja pesin pyykkiä, toisinsanoen TYLSÄÄ! Okei, marketissa oli taas ihan hauska pyörähtää, se muistuttaa lähinnä Kauppahallia kotikulmilla, löytyy lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia, vaatteita, koruja jnejnejne. Mutta ku ei oo varaa shoppailla "ylimääräsiä", niin ei siellä niin kovin kauaa tullut pyörittyä.
Hassua, kun täällä on jonkinsortin vaalit edessä, niin joka kulman takana on joku flyeria tarjoamassa, tänäänkin ensin kieltäydyin kohteliaasti, jonka jälkeen toinen tyyppi puuttuu tilanteeseen "Lady you have to take this!" mä vaan että emmä kuule voi edes äänestää. Urpo. Näillä on muutenkin vähän eri meininki vaalien suhteen, esimerkiksi vastaehdokasta saa haukkua ihan julkisesti telkkarissa ja radiossa, jopa mainoksia, joissa kerrotaan kuinka ajattelematon idiootti se vastapeluri on, pyörii jatkuvasti mediassa. Likasta peliä, mutta kieltämättä vähän viihdyttävämpää, kuin tavallinen kamppanjointi. Mitenköhän tälläiseen peliin suhtauduttaisiin kotosalla?

Joku on ollut innokas tarrojen liimailija, Clarendon streetin melkein jokaisesta roskiksesta löytyy tarra, jonka tekstinä komeilee teksti: Victoria - a place to get fined. Pitää kyllä paikkansa, ja nuo sakot joita täällä saa, eivät ole ihan pienimmästä päästä. Pienin sakko josta olen tietoinen, on matkustaminen pummilla ratikassa 167  dollaria. Juopottelu koituukin sitten jo paljon kalliimmaksi, humalassa heilumisesta yleisellä paikalla rapsahtaa jo useeamman tonnin sakko, ja niin edelleen.

Kyllä mä silti tykkään vieläkin täällä olla, vaikka samaan päivään mahtuu 4 erilaista säätä ja joskus onki tylsää. Ja jälkimmäinen on kuitenkin itseaiheutettua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti